Αν θέλουμε καλύτερους εκπαιδευτικούς, δεν πρέπει να περάσει η αξιολόγηση
Σε αντίθεση με την κυβερνητική προπαγάνδα, τον κοινωνικό αυτοματισμό, αλλά και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που επικρατεί σε πολλές οικογένειες, ο εκπαιδευτικός των παιδιών μας δεν θα γίνει καλύτερος αν αξιολογηθεί.
Το αντίθετο.
Πρώτον, επειδή όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, τα μαθησιακά αποτελέσματα για τα παιδιά ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΘΗΚΑΝ. Αυτή είναι η σκληρή και αληθινή διεθνής πραγματικότητα. Οι ΗΠΑ έπεσαν στη διεθνή έρευνα PISA, η Αυστραλία και η Αγγλία το ίδιο. Ο λόγος είναι ότι οι εκπαιδευτικοί είναι πιο ανασφαλείς, νοιάζονται περισσότερο για την καριέρα τους και λιγότερο για τα παιδιά, αναλώνονται στο να μαζεύουν χαρτιά, πτυχία, επιμορφώσεις, καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στη γραφειοκρατία της αξιολόγησής τους και όχι στις ανάγκες της διδακτικής και των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Δεύτερον, επειδή κανείς δεν εγγυάται ότι ο κακός εκπαιδευτικός θα αξιολογηθεί χαμηλά και θα φύγει ή θα βελτιωθεί. Απευθυνόμαστε στους γονείς των παιδιών που αγωνιούν για το μέλλον τους. Δεν έχετε δει τους φελλούς, τους άχρηστους, τους γλείφτες, τους ιντριγκαδόρους, είτε στον ιδιωτικό, είτε στον δημόσιο τομέα, να αξιολογούνται καλύτερα από τους υπόλοιπους; Δεν έχετε δει τον προϊστάμενο να επιβραβεύει τον κολλητό, το βύσμα, την κλίκα του; Δεν έχετε δει ότι συχνά, όσο πιο σκληρά δουλεύει κανείς, τόσο λιγότερο αναγνωρίζεται; Δεν έχετε δει ότι οι δημόσιες σχέσεις μετράνε περισσότερο από την πραγματική αξία του εργαζόμενου; Πιστεύετε ότι στην εκπαίδευση θα συμβεί κάτι διαφορετικό;
Τρίτον, επειδή η αξιολόγηση θα γίνει από τα διευθυντικά στελέχη μιας χώρας στην οποία επικρατεί η αναξιοκρατία, το μέσο και ο κομματισμός. Η σημερινή κυβέρνηση, αλλά και όλες οι προηγούμενες, ορκίζονται στο όνομα της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας. Στην πραγματικότητα τι συμβαίνει; Απευθείας αναθέσεις στους κολλητούς, πλήθος μετακλητών και κηφήνων που σιτίζονται πλουσιοπάροχα, μέσο παντού εκτός από εκεί που μεσολαβεί ο ΑΣΕΠ, αλλά και εκεί ακόμα έχουν εφευρεθεί πλήθος από παραθυράκια. Αυτοί που έφτιαξαν αυτό το κράτος, σήμερα επιβάλουν την αξιολόγηση και λένε ότι θα είναι αντικειμενική. Δεν τους πιστεύουμε.
Τέταρτον, επειδή ο καλύτερος εκπαιδευτικός και το καλύτερο σχολείο δεν θα προκύψει από την αξιο-λογική κατάταξη και τον διαχωρισμό, αλλά από την συλλογική προσπάθεια, την υποστήριξη και την πλαισίωση. Το γεγονός ότι φτιάχτηκαν τα πρότυπα γυμνάσια για τα οποία γίνεται εξεταστική σφαγή, μήπως εκτόξευσε τα ιδιαίτερα, ήδη από το Δημοτικό σχολείο; Είναι αυτό βελτίωση;
Θέλουμε καλύτερο σχολείο, θέλουμε καλύτερους εκπαιδευτικούς.
Για να γίνουν όμως αυτά, θέλουμε άλλες πολιτικές και άλλες προτεραιότητες. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπως αυτή νομοθετείται από την κυβέρνηση, εγγυάται ότι θα έχουμε τις ίδιες πολιτικές που διαλύουν πετραδάκι – πετραδάκι το δημόσιο σχολείο και εμείς θα έχουμε μπόλικη στάχτη στα μάτια, ρίχνοντας το ανάθεμα στον δάσκαλο του παιδιού μας ατομικά και όχι στο σύστημα συνολικά.
Να μην το επιτρέψουμε.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!