Σχολείο

Για τη νέα σχολική χρονιά

Στο χώρο της εκπαίδευσης η εποχή των μνημονίων δεν έχει τέλος. Τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, το καθεστώς των μηδενικών διορισμών, η αύξηση της ελαστικής εργασίας, η καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, η αποδόμηση της ειδικής αγωγής, η μη πλήρης εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, η ψήφιση του 4547/2018, η υποχρηματοδότηση, οι προσπάθειες συγχώνευσης τμημάτων, αποδεικνύουν ότι τα μνημόνια συνεχίζονται, ότι βαθαίνει η αντιεκπαιδευτική πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου, την οποία υπηρετεί με συνέπεια και ευλάβεια η σημερινή κυβέρνηση.

Αν και φέτος έγιναν σε πρώτη φάση 18.500 προσλήψεις αναπληρωτών – περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη χρονιά – τα σχολεία μας εξακολουθούν να έχουν κενά τόσο σε δασκάλους όσο σε νηπιαγωγούς και σε ειδικότητες, τόσο στην Α/ΘΜΙΑ όσο και στη Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή. Αποτέλεσμα να χαθούν και πάλι χιλιάδες διαδακτικές ώρες.

Για άλλη μια χρονιά χιλιάδες αναπληρωτές με τη βαλίτσα στο χέρι θα συσσωρεύονται στις διευθύνσεις, θα αναζητούν απεγνωσμένα κατοικία προκειμένου να μην ξαναζήσουν τις σκηνές ντροπής να κοιμούνται σε παραλίες. Κυβέρνηση και δήμαρχοι θα προσπαθούν να ξορκίσουν το κακό με υποσχέσεις, χωρίς όμως να έχουν πάρει, ουσιαστικά, κανένα μέτρο για το τεράστιο πρόβλημα στέγασης.

Την ίδια στιγμή, οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για μαζικούς διορισμούς φανερώνουν ότι ούτε φέτος θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Αντίθετα, τον Οκτώβρη θα ανακοινωθεί τριετές πρόγραμμα διορισμών στην εκπαίδευση, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις που παραπέμπουν στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και προαπαιτούμενων των αξιολογήσεων. Η συζήτηση για τον τρόπο πρόσληψης ανοίγει την κερκόπορτα για να περάσει το προσοντολόγιο, αμφισβητεί ευθέως την προϋπηρεσία των αναπληρωτών.

 Όσον αφορά τα νηπιαγωγεία πολλοί δήμοι αρνήθηκαν να συνεισφέρουν ώστε να ισχύσει από παντού φέτος ο θεσμός της υποχρεωτικής  δίχρονης προσχολικής αγωγής ώστε όλα τα προνήπια να φοιτήσουν στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Αποτέλεσμα ήταν χιλιάδες παιδιά να μείνουν φέτος στα σπίτια τους αφού οι υπάρχοντες βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί δεν μπορούν να τους φιλοξενήσουν. Ευθύνες έχει όμως και η πολιτεία που αντί να επιβάλει στους δήμους τον συγκεκριμένο θεσμό ζητούσε τη σύμφωνη γνώμη τους.

Όσα, δε,  εξήγγειλε ο Υπουργός Παιδείας για το νέο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο και όσα θα εξαγγείλει το επόμενο διάστημα για τους διορισμούς εκπαιδευτικών δεν αποτελούν παρά «επικοινωνιακό πυροβολικό» στην προεκλογική αρένα που έχει ήδη ανοίξει. «Επικοινωνιακό πυροβολικό» που στοχεύει με την γλυκιά ταραχή που θα προκαλέσει ο θόρυβος να κρύψει περισσότερα από αυτά που αποκαλύπτει.

Για να εξηγούμαστε: Οι εξαγγελίες που έκανε το υπουργείο Παιδείας περιγράφουν ένα Λύκειο ακόμα πιο προσδεδεμένο στην εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, πιο ταξικό και απογυμνωμένο από γενικότερη μόρφωση, με διπλές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όλα αυτά είναι σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης όταν ήταν στην αντιπολίτευση που μιλούσε για ένα Λύκειο που θα παρείχε γενική μόρφωση και για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις.

Αλλά και στα υπόλοιπα θέματα της επικαιρότητας τα πράγματα δεν είναι καλύτερα.

«Τα μνημόνια επιτέλους τελείωσαν», δήλωσε ο πρωθυπουργός πριν από μερικές μέρες στην Ιθάκη, προσπαθώντας να αντιστρέψει τη βάρβαρη πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι. Το τέλος των μνημονίων είναι σκηνή από το ίδιο έργο της κατάργησής τους με έναν νόμο, με ένα άρθρο. Ο πρωθυπουργός θέλει να ξεχάσουμε ότι δύο μήνες πριν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ψήφισε το 4ο μνημόνιο, έκλεισε τη συμφωνία στο Eurogroup για το χρέος με μέτρα που κλιμακώνουν, βαθαίνουν τις αντιλαϊκές, αντεργατικές πολιτικές, προωθούν τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, οδηγούν σε διαρκή λιτότητα μέχρι το 2060.

Οι νέοι, οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι παραμένουν στο ίδιο έργο θεατές. Η ανεργία και η εργασιακή περιπλάνηση της νέας γενιάς συνεχίζονται, ο μισθός εξανεμίζεται προτού τελειώσει το δεκαπενθήμερο, η σύνταξη δεν φτάνει να καλύψει ούτε τα στοιχειώδη έξοδα. Οι κοινωνικές δαπάνες συνθλίβονται στις μυλόπετρες της αξιολόγησης. Τα εργασιακά δικαιώματα καταργούνται το ένα μετά το άλλο, ταυτόχρονα η ασυδοσία της εργοδοσίας καταπατά όσα έχουν απομείνει. Σπίτια και περιουσίες βγαίνουν σε πλειστηριασμό, η φοροεπιδρομή δεν έχει τέλος. Η κοινωνική πρόνοια και η υγεία διαλύονται και αποδομούνται λόγω έλλειψης δαπανών και προσλήψεων.

ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ ΤΩΡΑ

Η Δημοτική Αρχή συνεχίζει να παρακρατά τα χρήματα των σχολικών μονάδων που τα είχε δεσμεύσει το 2011 με την εφαρμογή του νόμου Καλλικράτη και να τα διαχειρίζεται όπως αυτή επιθυμεί μέσω της λειτουργίας των ενιαίων σχολικών επιτροπών του δήμου μας. Ζητούμε για μια ακόμη φορά τα χρήματα αυτά να διατεθούν στις σχολικές μονάδες ώστε να τα διαχειρίζονται μόνες τους χωρίς μεσάζοντες.

Το στεγαστικό πρόβλημα συνεχίζει να ταλαιπωρεί τον δήμο μας καθώς πολλά σχολεία στεγάζονται σε παλιά και ακατάλληλα κτίρια που δεν πληρούν τις προδιαγραφές που πρέπει για την ασφάλεια των μαθητών και την εξασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών για τη διεξαγωγή της παιδαγωγικής διαδικασίας. Δημοτικά και νηπιαγωγεία συνεχίζουν να συστεγάζονται δυσχεραίνοντας έτσι περισσότερο το έργο μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η Δημοτική Αρχή συνεχίζει να αρνείται μια σειρά από μέτρα ανακούφισης των μαθητών και των οικογενειών τους, που της έχουμε υποδείξει:

  1. Να καλύπτει από το αποθεματικό του Δήμου τα έξοδα λογαριασμών ΔΕΚΟ και θέρμανσης, ώστε τα σχολεία με την κρατική επιχορήγηση να αντιμετωπίσουν αποκλειστικά ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  2. Να διανεμηθεί δωρεάν δεκατιανό σε όλους τους μαθητές σε όλες τις βαθμίδες. Αυτό θα μπορούσε να υποστηριχθεί με τη λειτουργία Δημοτικής Κοινωνικής Κουζίνας. Αντ’ αυτού διατυμπανίζει ότι διανέμει δεκατιανό στους μαθητές που οι γονείς πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο κοινωνικό παντοπωλείο, δηλαδή εξαιρούνται όσοι έχουν εισόδημα πάνω από 5.500 € και έχουν ιδιόκτητο σπίτι άνω των 70 μ2.
  3. Να καταργηθούν τα τροφεία στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
  4. Να υπάρχει δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες των μαθητών της πόλης μας.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *