2/4/2015: Τακτική συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου

Ερωτήσεις και τοποθετήσεις των Δημοτικών Συμβούλων του Αριστερού Σχήματος Ιλίου.

Στην παραπάνω συνεδρίαση υποβλήθηκαν προς τη Δημοτική Αρχή οι παρακάτω ερωτήσεις (σε παρένθεση οι απαντήσεις της Δημοτικής Αρχής).

1. Ακούμε ότι το πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» είναι σε καθεστώς εκκαθάρισης. Γνωρίζετε τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση; Υπάρχουν φήμες για νέο νομοσχέδιο.

(Για πρώτη φορά υπάρχει απόλυτη σύγχυση, η νομοθετική ρύθμιση προέβλεπε  μέσα σε ένα 3μηνο να καταγραφούν τα περιουσιακά στοιχεία και να σταλούν στους αρμόδιους φορείς ώστε να μεταβιβαστεί το πάρκο στην τοπική αυτοδιοίκηση, αυτό έχει γίνει αλλά ο αρμόδιος υπουργός δεν το υπογράφει, ζήτησα ραντεβού με τον υπουργό αλλά τελικά μίλησα με εκπρόσωπό του, υπάρχει σκέψη του υπουργού ο φορέας να ελέγχεται από την πολιτεία. Στο παρελθόν πάντα κάτι πετυχαίναμε, τώρα όμως τίποτα. Τα νερά μειώνονται και λόγω εποχής και λόγω Εσχατιάς, επικρατεί μια άναρχη κατάσταση, μαζεύουμε κάδους απορριμμάτων από τις λίμνες, ίσως ανεβεί στο site του δήμου σχετική ανάρτηση).

2. Ρέμα Εσχατιάς. Πού βρίσκεται το έργο; Πότε ολοκληρώνεται; Τι γίνεται με τις εργασίες στον περιβάλλοντα χώρο; Ποιου φορέα είναι οι αρμοδιότητες;

(Τηρείται το χρονοδιάγραμμα, είχαν βγει αποφάσεις για τα έργα, τώρα με την νέα κυβέρνηση πρέπει να το ξαναδούμε από την αρχή).

3. Υπάρχει επιστολή για το θέμα της καθαριότητας στο 15ο και 30ο νηπιαγωγεία Ιλίου. Ύστερα από την αποχώρηση της μόνιμης καθαρίστριας τούς διατέθηκε καθαρίστρια με σύμβαση για 2,5 ώρες την ημέρα. Δεν επαρκούν οι ώρες για τον καθαρισμό ενός χώρου που έχει 5 αίθουσες 60 τ.μ. έναν διάδρομο 200 τ.μ. (αύλειος χώρος), τουαλέτες, εξωτερικός αύλειος χώρος. Στη συνέχεια ήρθε άλλη καθαρίστρια με 2μηνη σύμβαση για 8 ώρες την ημέρα που κάλυψε τις ανάγκες τους. Να ξαναγίνει ανανέωση της σύμβασης μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

(Είναι θέμα της ημερήσιας διάταξης, ανανεώνεται η σύμβαση μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, όχι όμως για την ίδια καθαρίστρια αφού το απαγορεύει ο νόμος, δυστυχώς υπάρχουν καθαρίστριες 2 ταχυτήτων, μόνιμες και συμβασιούχες, δεν επαρκούν για τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, είναι στο στάδιο της δημοπρασίας τα 2 νηπιαγωγεία, ο δήμος είχε έτοιμες γεωτεχνικές μελέτες για τη μετεστέγασή τους, είναι θέμα χρόνου, θα ανακουφιστεί ταυτόχρονα και το 16ο δημοτικό).

4. Υπάρχει 2η επιστολή από τα 2 παραπάνω νηπιαγωγεία για ανάγκες που άμεσα πρέπει να καλυφτούν για να διασφαλιστεί η ασφάλεια νηπίων και εκπαιδευτικών και η εύρυθμη λειτουργία των νηπιαγωγείων. Αναφέρουν 12 σημεία. Λόγω χρόνου περιοριζόμαστε να αναφέρουμε τα 3 σοβαρότερα κατά τη γνώμη μας:
α. Αντιμετώπιση πλημμυρίσματος αποχέτευσης.
β. Γκρέμισμα παλιών τσιμεντένιων παγκακίων και αντικατάστασή τους. Είναι επικίνδυνα με κόγχες που εξέχουν και σίδερα σκουριασμένα που κρέμονται.
γ. Μόνωση στα σημεία που μπαίνει νερό όταν βρέχει.
Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από τη σχετική επιστολή και δεν έχει γίνει τίποτε. Τι θα κάνετε;

(Δεν απαντήθηκε).

Στην έγκριση του οικονομικού απολογισμού των σχολικών επιτροπών Π.Ε. και Δ.Ε για το 2014 το ΑΣΙ ψήφισε υπέρ με επιφυλάξεις.

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Γιώργου Χρόνη για το συγκεκριμένο θέμα:

Πριν 4 περίπου χρόνια άρχισαν μέσω Καλλικράτη να λειτουργούν στους δήμους οι ενιαίες σχολικές επιτροπές Π.Ε και Δ.Ε. Με τη δημιουργία των επιτροπών προχωρήσατε σε αφαίρεση των αποθεματικών των σχολικών μονάδων δημιουργώντας ένα κοινό ταμείο για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών- και όχι μόνο- των σχολικών μονάδων όπου διαχειριστές του κοινού ταμείου θα ήταν οι επιτροπές του δήμου και όχι οι σχολικές μονάδες. Σας ζητήσαμε από την 1η στιγμή να μην υλοποιήσετε το παραπάνω μέτρο. Απαντήσατε ότι έτσι προβλέπει ο Καλλικράτης και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα είχατε κυρώσεις. Περνώντας ο καιρός και διαπιστώνοντας ότι μια σειρά δήμων πανελλαδικά δεν έπραξαν το ίδιο με εσάς ζητήσαμε ξανά να επιστρέψετε τα χρήματα. Να σημειώσουμε ότι καμιά κύρωση δεν επιβλήθηκε στους δήμους αυτούς. Δεσμευτήκατε ότι θα ξαναδείτε το θέμα δηλώνοντας ότι είστε διατεθειμένοι  να επιστρέψετε αν όχι όλο το ποσό τουλάχιστον ένα μέρος του( μέχρι 3000 ευρώ σε κάθε σχολική μονάδα ). Μείνατε στα λόγια και στις υποσχέσεις. Είναι αντιδεολογικό και όχι ηθικό χρήματα που προορίζονται για τη λειτουργία των σχολείων να τα διαχειρίζεται ο δήμος και όχι η κάθε σχολική μονάδα. Όπως δε θεωρούμε σωστό από τα χρήματα αυτά να πληρώνονται έναντι οι σχολικές καθαρίστριες και οι σχολικοί τροχονόμοι κάθε φορά που καθυστερεί η πολιτεία να στείλει τις αμοιβές τους. Προτείνουμε τους παραπάνω εργαζόμενους να τους πληρώνει ο δήμος έναντι από το δικό του αποθεματικό και όχι από το αποθεματικό των σχολικών μονάδων ώστε να είναι σε θέση τα σχολεία μας να αντιμετωπίζουν άμεσα τις ανάγκες τους και να λειτουργούν αξιοπρεπώς.

Σας ακούμε καιρό τώρα ότι από το αποθεματικό του δήμου πληρώνετε λογαριασμούς Δ.Ε.Η. και Ε.Υ.Δ.Α.Π. καθώς και πετρέλαιο για τις σχολικές μονάδες. Δώρο άδωρο αφού όταν έρχονται οι σχολικές επιχορηγήσεις τα παρακρατάτε μέχρι τελευταίας δεκάρας. Αν πράγματι θέλετε να βοηθήσετε τα σχολεία- ειδικά σε μια περίοδο όπου οι επιχορηγήσεις της πολιτείας έχουν μειωθεί δραματικά- καλύψτε από το αποθεματικό του δήμου τους λογαριασμούς Δ.Ε.Η και Ε.Υ.Δ.Α.Π. και τα έξοδα θέρμανσης των σχολείων ώστε να μπορούν τα σχολεία τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης να τα διαθέτουν αποκλειστικά στην παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία.

Ξανακάνουμε την πρόταση το ποσό των 1.800.000 ευρώ που είχατε προϋπολογίσει για την ανέγερση του 8ου γυμνασίου να τα διαθέσετε για τις ανάγκες των σχολείων του δήμου μας από τη στιγμή που το σχολείο- όπως έχετε δηλώσει- θα χτιστεί με έξοδα του Ο.Σ.Κ. και όχι του δήμου. Αποδείξτε ότι δεν κάνετε επικοινωνιακή πολιτική αλλά ουσιαστική πολιτική.

Θα μπορούσα να αναφέρω αρκετές περιπτώσεις όπου η επιτροπή Π.Ε. αρνήθηκε να δώσει οικονομική επιχορήγηση. Λόγω χρόνου θα αναφέρω μόνο το Νεστόρειο δημοτικό στο οποίο σημειώθηκε κρούσμα μηνιγγίτιδας. Έγινε απολύμανση, λήφθηκαν τα κατάλληλα  μέτρα και το σχολείο επειδή είχε οικονομικά προβλήματα (χρέος 5000 ευρώ περίπου) ζήτησε τη συνδρομή της επιτροπής χωρίς αποτέλεσμα.  Λανθασμένη απόφαση καθώς θέματα που άπτονται της υγείας των μαθητών δε γίνεται να αντιμετωπίζονται με ελαφρά τη καρδία.

Και επειδή αναφέρθηκα σε χρέη των σχολείων η εύκολη λύση είναι να κατηγορούμε τους διευθυντές ότι δεν κάνουν καλή διαχείριση, ότι δεν είναι νοικοκύρηδες. Προτείνουμε να δημιουργηθεί μια διαπαραταξιακή επιτροπή που θα επισκεφτεί τα σχολεία ερευνώντας το χρέος τους. Ως εκπαιδευτικός  γνωρίζω ότι δεν έχουν όλα τα σχολεία τα ίδια έσοδα από τα κυλικεία, δεν έχουν όλα τον ίδιο αριθμό αιθουσών άρα δεν πληρώνουν τους ίδιους λογαριασμούς ηλεκτρικού και νερού, σε άλλα η παλαιότητα και η έλλειψη μόνωσης έχει ως αποτέλεσμα το καλοριφέρ να δουλεύει ασταμάτητα, άλλα έχουν τριφασικό ρεύμα που υπολογίζεται διαφορετικά. Όλα αυτά δεν υπολογίζονται μέσα στον μαθηματικό τύπο που ισχύει για το μοίρασμα των επιχορηγήσεων στα σχολεία. Αν θέλουμε λοιπόν να έχουμε μια πραγματική εικόνα για το τι συμβαίνει στα σχολεία ας ασχοληθούμε σοβαρά ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί και ας αφήσουμε τους εύκολους αφορισμούς για κακοδιαχείριση και για νοικοκύρηδες ή όχι διευθυντές.

Θα ψηφίσουμε τους απολογισμούς με τις παραπάνω επιφυλάξεις.

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Πάνου Κουτσιανά για το ίδιο θέμα:

Αντί να απαντήσει ο δήμαρχος σε όσα ακούστηκαν έσπευσε ο εκπρόσωπος της “Δημοκρατικής Ισοπολιτείας” να απαντήσει. Είναι παράξενη η στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης να υποστηρίζει τη δημοτική αρχή. Όπως μιλήσατε για καλούς διαχειριστές όταν συζητούσαμε για τους αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους το ίδιο να πείτε και για τα σχολεία. Συμφωνούμε με τον δήμαρχο ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Μας ρωτήσατε τι θα κάναμε αν ήμαστε στη διοίκηση. Απαντάμε ότι δε θα φέρναμε συμβάσεις εξευτελιστικού περιεχομένου για τους εργαζομένους όπως κάνετε εσείς, δε θα λέγαμε δικαιολογίες του τύπου «δεν έχω γάντια» και δεν μπορώ να επανασυνδέσω το ρεύμα, στις κεραίες του θανάτου δε θα προβάλλαμε δικαιολογίες περί νομιμότητας όπως κάνετε εσείς. Και το έχουμε αποδείξει στην πράξη.

Στον ορισμό μελών των σχολικών επιτροπών Π.Ε. και Δ.Ε συμμετείχαμε, αλλά δηλώσαμε αποχή από την επιλογή των προέδρων και των αντιπροέδρων των σχετικών επιτροπών καθώς θεωρούμε ότι οι θέσεις αυτές πρέπει να είναι άμισθες.

Από την παράταξή μας θα συμμετέχει στην επιτροπή Π.Ε. ο Γιώργος Χρόνης.

Δηλώσαμε αποχή από το θέμα της άσκησης ή μη αίτησης οριστικής τιμής μονάδος στο Εφετείο Αθηνών, μετά από παραπομπή της υπ αριθμ. 119/2015 Α.Ο.Ε.

Στο θέμα διενέργειας, πίστωσης και διάθεσης ποσού 7.072,50 ευρώ για την ενοικίαση περιπτέρων για τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων ο Πάνος Κουτσιανάς ρώτησε αν το συγκεκριμένο ποσό αφορά το ποσό των 50.000 ευρώ που είχαμε ψηφίσει σε προηγούμενο συμβούλιο για το χρονικό διάστημα από 1/5 ως 31/12/2015 για πολιτιστικές εκδηλώσεις και όχι για αμοιβές σκηνοθετών. Απαντήθηκε ότι τότε μιλούσαμε για εκδηλώσεις από διαγωνισμό ενώ τώρα μιλάμε για τα ΙΛΙΑ. Δε σχετίζονται τα ποσά και είναι με απευθείας ανάθεση.

Στο θέμα για έγκριση διενέργειας, πίστωσης και διάθεσης ποσού 4.981,50 ευρώ για ενοικίαση παραδοσιακών στολών ο Γιώργος Χρόνης ρώτησε αν συμφέρει καλύτερα η αγορά και όχι η ενοικίαση στολών. Απαντήθηκε ότι έχει ξεκινήσει σχετικό πρόγραμμα με δημιουργία 80 στολών το οποίο θα συνεχιστεί.

Για το θέμα της επιχορήγησης των πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων ο Γιώργος Χρόνης ρώτησε γιατί δε συνεδρίασε η διαπαραταξιακή επιτροπή όταν απορρίφθηκαν οι επιχορηγήσεις από την επίτροπο και αν οι επιχορηγήσεις είναι μειωμένες και πόσο. Απαντήθηκε ότι τα ποσά είναι μειωμένα προσαρμοσμένες στα καινούρια δεδομένα μήπως και εγκριθούν από την επίτροπο για όλους τους συλλόγους.

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Πάνου Κουτσιανά για το θέμα:

Δε στέκομαι στο τυπικό και θεσμικό πλαίσιο που έβαλαν άλλοι ομιλητές, έπρεπε να συνεδριάσει η διαπαραταξιακή επιτροπή, δε θεωρούμε ότι έγινε με δόλο, θα ήταν πιο σωστό ο κάθε σύλλογος να παρουσίαζε απολογισμό της δράσης του, απαραίτητος ο οικονομικός απολογισμός. Ναι στην παραχώρηση χώρων σε συλλόγους αλλά οι παραχωρήσεις να εγκρίνονται από το δημοτικό συμβούλιο.

Τέλος ψηφίσαμε την ανακοίνωση που έφερε η δημοτική αρχή για το θέμα των σχολικών καθαριστριών ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες των σχολικών μονάδων.